אחל"ה :הפקדת תכנית הבניה במתחם תעש השרון צריכה להדיר שינה מתושבי האיזור.

בתגובה לדברי שר הבינוי והשיכון על קידום תוכנית תעש השרון

נציגי אחל"ה -"איכות חיים לתושבי השרון"  קיימו הפגנה נגד שר השיכון והשר להגנת הסביבה  במהלך כנס חוק קרקעות מזוהמות: " מה מתחבא בקרקע "   בהרצליה .

קידום תכנית הבניה במתכונתה הנוכחית מדאיגה מאוד , אומר רוני רום יו"ר עמותת אחל"ה.

כל המחלות שלוו את לידת התכנית הזו עדיין מלווים אותנו אומרים באחל"ה.

הקרקע במתחם זה היא מזוהמת, בכך אין כל ספק, גם לדעת מנהל מקרקעי ישראל.  והנה המנהל ומשרד השיכון מזדרזים להפקיד תכנית מבלי שבצעו סקר קרקע מקיף שיבדוק האם התכנית הזו בכלל רלבנטית. האם במקומות המיועדים לבניה ניתן בכלל לבנות. אין לנו התנגדות לבניה אומרים באחל"ה, יש לנו התנגדות לדרך העקומה שבה הולך המנהל ואשר תהיה בכייה לדורות.

אנו דורשים מהמדינה דבר מאוד פשוט והגיוני . תבדקו את כל השטח ואז תתכננו ולא להיפך.

רוני רום, יו"ר העמותה, מוסיף ואומר: "כיצד אפשר לקדם תכנית על קרקע רעילה שטרם נבדקה, כיצד ניתן לקבוע היכן יהיה מבנה מגורים והיכן בית ספר?.איך ניתן לבנות שכונת מגורים ואחרי שנה יתברר שבכלל אי אפשר לבנות כביש גישה אליה בגלל זיהומים? המדינה אמנם  מבטיחה שיבדקו ויטהרו, אבל אני מבקש להזכיר לכולנו כי עד היום הרשויות נכשלו בכל הטיפולים בקרקעות המזוהמות בתעש מגן בתל אביב, בתעש נוף ים בהרצליה ובתעש בית הכרם בירושלים ואת זה לא רק אנחנו אומרים, מבקר המדינה קבע זאת בדוח חמור שהוציא"…….

לסיכום אומרים באחל"ה:"מתחם תעש השרון הוא המתחם הגדול והמזוהם ביותר במדינה.. לא די בזאת, עכשיו מינהל מקרקעי ישראל ומשרדי הממשלה מקדמים את התכנית במהירות ובהליכים מזורזים באמצעות – 'הסופרטאנקר' של רוה"מ והוודל"ים הוועדות לקידום בניה מהירה. איך יתכן כי דווקא באתר המזוהם ביותר בארץ הנמצא בלב אוכלוסיה אזרחית, מוקף ב- 100,000 תושבים בטווח של 1 ק"מ בלבד, משרדי הממשלה מקדמים תכנית רעה ובמהירות".

בתגובה להצעת החוק – הצעת החוק  מסירה את הטיפול במגזר העיסקי בתקנות בתקנות ונהלים. אבל בכל הקשור לקרקעות שזוהמו ע"י המדינה או מפעלי הבטחון  הצעת החוק קובעת כי הטיפול יבוצע ע"י וועדה.  זה עלה תאנה ולא יותר, המדינה לא לוקחת אחריות על הזיהומים שהיא בעצמה זיהמה ופעם נוספת מתחמקת מביצוע הטיפול  הפעם בעזרת חוק מוסדר. זו תעודת עניות ליוזמי החוק.

קטגוריות: חדשות

סגור לתגובות.