כך נחשף בכנסת. מדובר בזיהום משטח תע"ש שחלחל למי התהום, אליו נחשפו ערים, כהוד השרון, הרצליה ורמת השרון

במהלך דיון בוועדה לזכויות הילד בכנסת, נחשף כי בתיה"ס בשרון חשופים לבתי ספר בשרון חשופים לגזי קרקע. הדיון התקיים במסגרת יום הסביבה הבינלאומי שמצוין בכנסת בשיתוף "חיים וסביבה" – ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל.

סמנכ"לית "אדם טבע ודין", עו"ד קרן הלפרין-מוסרי, קראה בדיון להפעלת תכנית איסוף נתונים על היחשפות ילדים ותלמידים למפגעים וציינה כי על מרכז השלטון המקומי ומשרדי הבריאות והחינוך לקבוע תקנים ברורים למוסדות החינוך – ולהקים צוות שיעקוב ויטפל במפגעים מתפתחים. היא הצביעה על תופעה חדשה של גזי-קרקע הנפלטים אל בתים ומאיימים על שלומם ובריאותם של השוהים בהם.

רוני רום, מארגון "איכות חיים לתושבי השרון" הוסיף כי מפעלי התעשייה הצבאית בשרון, גורמים לזיהום קרקע וגזי קרקע , וכן זיהום שחלחל למי התהום אליו נחשפו ישובי הסביבה כמו הוד השרון, הרצליה ורמת השרון. לדבריו, הזיהום התפשט בשנים האחרונות, ורמתו היום בחלק מהמקומות פי 10 אלפים מהרמה המותרת. בזיהום, חומרים מסרטנים אליהם נחשפו תלמידי בתי ספר באזור. רום קרא לביצוע סקר מדויק, ממפה ומלא למציאת הזיהומים, להפצת הנחיות מיידית באוכלוסייה כיצד לנהוג, ולפעולה לסילוק המזהמים במפעלי תע"ש.

גלעד בן ארי, ראש אגף החירום במשרד להגנת הסביבה הוסיף כי "זו פעילות שגרתית מטעמנו לסגור מוסד חינוכי בגלל זיהום, חומר מסוכן, קרינה, או אסבסט", ואילו רותם זהבי, מנהל בטיחות ארצי במשרד החינוך ציין כי הם פועלים במשותף עם המשרד להגנת הסביבה, וכי יש הנחיות ברורות כיצד לפעול במקרי זיהום והרחקת מפגעים. כמו כן לדבריו, נוסחו כללים ברורים ומפורשים לבניית מוסדות חינוך במרחק ממקורות זיהום.

ד"ר איזבלה קרקיס, אפידמילוגית משרד הבריאות, הדגישה כי נוכחות נציג המשרד בוועדות התכנון והבנייה – היא קריטית למניעת בניית מוסדות חינוך ליד מקורות זיהום, קיימים או מתפתחים.

תמי מאור 23.06.2014

קטגוריות: חדשות

סגור לתגובות.