ועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דנה בתכנית הבנייה בתע"ש, תמליל ועדת משנה לעררים, המועצה הארצית לתכנון ובנייה, משרד הפנים, מדינת ישראל,  תאריך הישיבה : יום שלישי, י"ג אלול התשע"ד, 8/9/2014 

במהלך הדיון הועלתה בקשה לפסילת החוקר ששמע את ההתנגדויות לתכנית בטענה לניגוד עניינים. יו"ר ועדת הערר דרש מנציגי רשות מקרקעי ישראל להתייחס לטענות בתוך שבוע.

אתמול (שני) נדונה תכנית הבנייה הגדולה במתחם תע"ש בוועדת הערר של המועצה הארצית. בדיון השתתפו מ"מ ראש העירייה בפועל שירה אבין, ראש עיריית הרצליה משה פדלון, סגן ראש עיריית הוד השרון יגאל שמעון, נציגי עמותת אחל"ה באמצעות עו"ד אברבנל, עמותת אדם טבע ודין, עמותת ריב"ה (ריאה ירוקה בתע"ש השרון), נציגי התושבים, עוררים פרטיים והמומחה מטעם העוררים, ד"ר שמוליק ברנר.

הדיון נסב בעיקר על נושאים מקדמיים לאור העובדה שרשות מקרקעי ישראל הגישה את תשובתה לערר רק לפני שבוע ולא ניתנה לכל העוררים שהות להתכונן כראוי. הוועדה החליטה לקבל את טענת העוררים וקבעה שבנסיבות אלה לא יתקיים הדיון בנושאים הענייניים.

כמו כן הועלתה בקשה לפסילת החוקר ששמע את ההתנגדויות בטענה של ניגוד עניינים מאחר והחוקר שימש יועץ לרשות מקרקעי ישראל בנושאים אחרים וקיבל מהם שכר. לטענת העוררים, החוקר אינו יכול לפעול בתום לב ושיקול דעתו מוטה. יו"ר ועדת הערר, עו"ד משה גולן, דרש מנציגי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) להתייחס לטענות העוררים בתוך שבוע מאחר ועד כה נציגי רמ"י לא השיבו לטענה בדבר ניגוד העניינים. ועדת הערר תבחן את הטיעונים ותחליט אם ואיך לקיים את המשך הדיונים.

יו"ר אחל"ה, רוני רום, מציין כי המהלך המשותף הינו בעל חשיבות עליונה להמשך המאבק . רום: "לפני כ- 7 שנים, כשעמותת אחל"ה, החלה לפעול היו הרשויות המקומיות בעד התכנית. הראשונה שהצטרפה להתנגדות הייתה עיריית רמת השרון, אח"כ עיריית הוד השרון ומיד לאחר הבחירות האחרונות גם עיריית הרצליה. לרשויות המקומיות מגיעות כל המחמאות על האוזן הקשבת לציבור ועל השינוי המשמעותי בעמדתן. עמותת אחל"ה לא תשקוט ולא תנוח עד שהמדינה תיקח אחריות מלאה על הזיהומים, תבצע את הסקרים הנדרשים, תסיר את המפגעים ותכין תכנית ברת קיימא ראויה לתושבים לימנו ולדורות".

גיא קלנר, חבר מועצת העיר רמת השרון, שנכח בדיון, אמר השבוע: "מדובר בהישג משמעותי לשלב זה, אבל צריך לזכור שאנחנו רק בתחילת הדרך וצפויים לנו עוד הרבה מכשולים. אין ספק שציר הפעולה המשותף בין 3 הרשויות והארגונים הציבוריים משמעותי ביותר להצלחת המהלך ואני בטוח שזו תחושתם של כל המעורבים".

קטגוריות: חדשות

סגור לתגובות.