אחל״ה מקיימת רונדו ב24.7.15 לעצירת תוכנית עיר התע״ש

נאבק בכל דרך אפשרית  בסכנות הבריאותיות הכרוכות בתוכנית תעש השרון

לא נסכים להיות להיות שפני ניסיון של תכנית נדל"ן הפוגעת בבריאות הציבור !

עמותת אחל"ה – איכות חיים לתושבי השרון הוקמה לפני כשמונה שנים ע"י תושבי הערים הרצליה רמה"ש הוד השרון והיישובים הגובלים  בתעש השרון, לאחר שהתברר כי המדינה מקדמת תוכנית בניה נדלנית גרנדיוזית (מש/1) מבלי להתחשב כלל בתושבי האזור ומבלי לדאוג כראוי לניקוי זיהומי הקרקע החמורים ביותר בארץ אשר אין כל ספק שקיימים בתוך מתחם התעש.

פעילות העמותה נתמכת ע"י ראשי הערים הגובלות בתוכנית אשר חוששים כמונו מצורת הטיפול המוצעת בזיהומי הקרקע וכן ע"י עמותת אדם טבע ודין וחוות דעת מומחים מן השורה הראשונה מהארץ ומחו"ל. לעומת זאת במשך כל השנים  שלטונות המדינה , מנהל התכנון ורמ"י בחרו לקדם את התכנית  להתעמת אתנו בבתי המשפט במקום להתדיין לגופו של עניין ולאפשר מענה הולם שיגן בראש וראשונה על בריאות הציבור .

התוכנית הופקדה לפני כשלוש שנים, והיום היא עומדת בשלב סיום שמיעת הערר על ההתנגדויות בפני ועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובניה .

אנחנו, אזרחים מודאגים אשר רואים את בריאותנו מופקרת על ידי שלטונות המדינה לטובת אינטרסים כלכליים, לא מתכוונים להפסיק להיאבק על זכותנו לחיות במקום בטוח ולנשום אוויר נקי ממזהמים.

ביום שישי הקרוב, ה 24.7 בשעה  10.30  נערוך רונדו מכוניות ברחבי הרצליה רמת השרון והוד השרון בכדי להעביר מסר חד וברור, ציבור התושבים לא יסבול את  הסכנות הבריאותיות הכרוכות בתוכנית ויאבק בכל דרך אפשרית בכדי לא להיות שפן ניסיונות של תכנית הפוגעת באופן ברור וחד משמעי בבריאותו!!!!!.

יו"ר אחל"ה רוני רום : "עמותת אחל"ה  דורשת כי יערך סקר קרקעות כולל ותסקיר השפעה על הסביבה לפני כל תכנון של שטח תע"ש .ממ"י וועדות התכנון מתעלמות מהצורך הבסיסי לדעת מה היכף הזיהומים ומיקומם , גם עכשיו כאשר קיימים ממצאים המצביעים על איתור  גזי  הקרקע מחוץ לגדרות תעש – מתחת לבתי התושבים , ממשיכים ממ"י וועדות התכנון לקדם את תכנית הרומסת את בריאות התושבים ברגל גסה. לא ננוח ולא נשקוט עד כי נהיה סמוכים ובטוחים כי בריאת הציבור מוגנת ומטופלת בצורה מיטבית וכי לא יווצר מצב בו ננשום גזי קרקע מורעלים ואבק המזהמים אשר יעלה לאוויר כתוצאה מבנייה מסיבית בתעש ללא ניקוי קרקע ראוי ויסודי כפי שמשתמע מתוך התוכנית המקודמת בימים אלה".

בתוך כך עמותת אחל"ה נערכת לדיון הקרוב בוועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובניה, באמצעות עורכי הדין אברבנאל דני ואידן רגב ממשרד עו"ד יגאל ארנון

אחל"ה קוראת לציבור להשתתף ברונדו ,היציאה מרח' הנגב – חנית בי"ס אלון רמה"ש . יום שישי 24.7 בשעה 10:30.

זיהום הקרקע בעיר התעש ממשיך לא להפריע לתכנון ולמוסדות התכנון.

זיהום הקרקע והגזים מתקרבים לביתנו,
הרונדו יעבור בערים הרצליה, הוד השרון ורמת השרון.
קטגוריות: חדשות

סגור לתגובות.