ראשי העיריות: "בנייה על הקרקע מזוהמת בה אוחסנו על פני השטח שפכים תעשייתיים רעילים תהווה סכנה בריאותית לאזרחים. אין בכוונתנו לתת יד להחלטה שגויה שתהא בכייה לדורות"

בעקבות החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה מה-28 בפברואר אשר אישרה תכנית בנייה גרנדיוזית במתחם תע"ש, החליטו ראשי העיריות של הרצליה, רמת השרון והוד השרון לשתף פעולה ולצאת למאבק ציבורי- משפטי לשינוי ההחלטה. ראשי העיריות המתנגדים נחרצות להחלטת הוועדה טוענים כי החלטת הוועדה לא התבססה על סקר קרקע מקיף וכולל של כל מתחם תע"ש, התעלמה לחלוטין מהסכנה המאיימת בריאותית על התושבים ובנוסף לכך לא התייחסה להשלכות הכלכליות, והתחבורתיות להחלטה זו.

אי לכך, החליטו ראשי העיריות להקים צוות פעולה משותף בו יקחו חלק נציגים מקצועיים, הנדסיים ומשפטיים המתמחים בנושאים אלו אשר יגבשו תכנית פעולה מסודרת בה ינקטו כדי להוביל את המהלכים המתבקשים לשינוי ההחלטה.

אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון: "החלטת המועצה הארצית הינה שערורייתית. לא ייתכן שתהיה החלטה על בנייה על קרקע מזוהמת בה אוחסנו במשך שנים רבות על פני השטח שפכים תעשייתיים רעילים המהווים סכנה בריאותית לתושבים. החלטת שלושת ראשי הערים התקבלה פה אחד שלא לתת יד להחלטה שגויה זו להתקבל לאור ההשלכות הקריטיות מכך לתושבי האזור ואשר תהא בכייה לדורות".
משה פדלון, ראש עיריית הרצליה מסר: "אנו ראשי הרשויות נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו למען הבטחת איכות חיי התושבים. הטיפול במתחם תע"ש צריך להיות תוך שיתוף פעולה מלא של המדינה עם ראשי הרשויות ושלושה נושאים מרכזיים חייבים להיות מטופלים מערכתית: הזיהום הקשה במקום, נגישות ותחבורה והשארת ריאה ירוקה משמעותית של פארק מטרופוליני רחב".

חי אדיב, ראש עיריית הוד השרון: "מחויבותנו הציבורית הינה להבטיח למען הדורות הבאים שלושה עקרונות ברורים: שימור המתחם כשטח ירוק, ביצוע סקרי קרקע מקיפים וטיהור עוד טרם ביצוע כל פעולה בשטח והתאמת תשתיות התחבורה הנדרשות לצורך קידום פרויקט בסדר גודל שכזה לרבות כבישים, מחלפים, רכבת ותחבורה ציבורית. לצערנו הרב, אישור תכנית ללא התחייבות והתניות נדרשות ליצירת תשתיות ראויות הוכיחה עצמה כבעייתית פעם אחר פעם ואנו נפעל, תוך שיתוף פעולה בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת להביא לשינוי ההחלטה שהתקבלה על ידי המועצה הארצית ללא מענה לסוגיות הנדרשות".

בעקבות החלטת ראשי העיריות, גובשו פגישות עבודה פנימיות על מנת לפעול בנחישות ובמהירות להצגת תכנית כוללת למאבק.

תמי מאור 

[singlepic id=206 w=320 h=240 mode=web20 float=center]

קטגוריות: חדשות

סגור לתגובות.