עמותת אחל"ה פנתה היום לבית המשפט בדרישה לבטל את תכנית תעש השרון – התכנית היא אסון סביבתי בריאותי לתושבי השרון וישובי הסביבה

 22.05.2017

עמותת אחל"ה  הגישה היום עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בדרישה לבטל את החלטת וועדת הערר הארצית אשר החליטה לאשר את תכנית הבניה בתעש השרון  מבלי לדאוג תחילה לבריאות התושבים.  אחל"ה הגישה  את העתירה באמצעות עו"ד דני אברבנאל ועידן רגב ממשרד עורכי דין יגאל ארנון . עיקרי העתירה :התוכנית מקדמת נדל"ן על חשבון  בריאות הציבור , פוגעת  במאות אלפי התושבים בערים הסמוכות ,כמו כן ,התכנית תגרום למגה פקק בשרון.

עמותת אחל"ה – איכות חיים לתושבי השרון המורכבת מתושבי הרצליה, רמת השרון והוד השרון, נלחמת כבר למעלה מעשור בתוכנית תעש השרון לאחר שהתברר כי המדינה מקדמת תוכנית בניה נדלנית גרנדיוזית (מש/1) מבלי להתחשב כלל בתושבי האזור, מבלי לדעת מהו היקף זיהומי הקרקע ומידת הסכנה שהם מהווים לבריאות הציבור ומבלי לדאוג כראוי לניקויים. כל זאת כשברור וידוע כי אלו מזיהומי הקרקע החמורים ביותר בארץ  הן מבחינת היקפם והן מבחינת חומרתם.

מפעלי תעש השרון, בבעלות המדינה, היוו ומהווים מפגע אקולוגי ובריאותי קשה לתושבי הסביבה.   במשך עשרות שנים הטמינו, בהתנהלות פושעת, פסולת קטלנית רעילה ומסרטנת בתוך קרקע. כיום פסולת זו כבר נמצאת גם במי התהום ובגזי הקרקע ועלולה גם להשתחרר לאוויר. למרות זאת התעקשה המדינה לתכנן את המתחם כאילו הוא ריק ונקי מכל זיהום ולא לערוך סקר קרקעות כולל למתחם.  ידוע כי לא את כל סוגי הזיהומים ניתן לנקות באמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותנו כיום כך שייתכן מצב בו חלקים מהתוכנית לא יוכלו להתבצע בפועל.

תכנית המתאר מש/1 מתעלמת מאוכלוסיית הישובים הסובבת אותה ומפנה לה עורף כאילו לא היתה.  התכנית יוצרת, בעצם, מבחינת היקפה (לפחות 23,000 יחידות דיור ועוד שיטחי תעסוקה) עיר חדשה, כאשר הערים סביבה משמשות לה חצר אחורית. התכנית מונעת בעיקר מהיבטים נדלניים  ושיקולים שאינם לוקחים בחשבון את הציבור הקיים הכולל כ- 300,000 תושבים מסביב למתחם , לכן התכנית היא רעה חולה לציבור בכל ההיבטים המרכזיים  : זיהום כבד וסכנה לבריאות הציבור,  תכנית תחבורה לקויה (לא נערכה אפילו בדיקת התכנות תחבורתית לתוכנית) ואי שמירה על ערכי טבע ושטחים ירוקים. התכנית הרעה מעמידה את הציבור עם הגב לקיר ומחייבת  מלחמה על הבריאות.

התוכנית שאושרה תוכננה לפני כ 20 שנה ומציגה תפישות עירוניות אשר עברו מן העולם. בשלש הערים סביב התכנית מתכננות  תכניות מתאר חדשות וחדישות תוך שיתוף הציבור לפיהן אלפי דירות חדשות יתווספו  בתוך תחומי הערים תוך תהליכי התחדשות עירונית  ואילו תכנית זו נשארת כשהיתה- ישנה, ללא חזון  ומתעלמת מציבור מאות אלפי התושבים שסביבה. התוכנית שהיא תוכנית ארצית תוכננה ללא שיתוף העיריות שבתחומם היא אמורה להיות מוכלת ואינה מקובלת על שלושת ראשי העיריות. אין בה אפשרות לקיים חיי קהילה, אין חתכי רחוב פעילים ומזמינים שמאפשרים ללכת בהם והיא מהווה אסון תחבורתי עבור תושבי הסביבה שכן היא נשענת על תשתיות התחבורה העמוסות ממילא . הוספת אלפי כלי רכב לעומס הקיים כיום  תיצור גיהנום תחבורתי. כאמור שלושת ראשי העיריות הגובלות בתוכנית (הרצליה רמת השרון והוד השרון) אשר השטח אמור להצטרף לעירם מתנגדים לה התנגדות נחרצת.

בתוך כך , בשבוע שעבר ערכה עמותת אחל"ה  הפגנה / רונדו מכוניות ברחבי הרצליה, רמת השרון והוד השרון בכדי להעביר מסר חד וברור, ציבור התושבים לא יסבול את  הסכנות הבריאותיות הכרוכות בתוכנית ויאבק בכל דרך אפשרית בכדי לא להיות שפן ניסיונות של תכנית הפוגעת באופן ברור וחד משמעי בבריאותו!!!!!.

שיירת המכוניות המקושטות בשלטים וסיסמאות סבבה ברחובות הראשיים של הערים ועוררה תשומת לב רבה וקריאות תמיכה מצד נהגים , יושבי בתי הקפה והעוברים והשבים ברחובות.

ראשי הערים הביעו תמיכה בפעילות העמותה והודיעו כי בכוונתם לעתור לבית המשפט. העמותה מברכת את ראשי הערים על עמדתם !

ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר נכח ברונדו ובירך את התושבים ואת העמותה על הפעילות.

רוני רום- יו"ר אחל"ה אומר: "זו תכנית מסוכנת שאינה מביאה בשורה או פתרון לפצצת הזיהום הסביבתית .  אנו נמשיך ונאבק בכוחות הנדל"ן  , נדרוש שוב- סקר קרקע קודם לתכנון, נאבק על שיתוף הציבור בתכנונה, על פתרונות תחבורתיים הולמים  ועל שמירה מקסימאלית על השטחים הירוקים.

התוכנית הופקדה כבר לפני כארבע שנים ולפני שלושה חודשים התקבלה החלטת ועדת הערר שכופה על המדינה לשפר במקצת את ההתייחסות לזיהומים, אך לצערנו הרב, לא בצורה מספיקה.

העמותה מתכוונת להמשיך במאבקה בכל דרך אפשרית ולכן הוגשה היום עתירה מנהלית לבית המשפט.

רום: "אנו מצרים על כי משרדי הממשלה, מנהל התכנון ורמ"י בחרו לקדם את התכנית  ולהתעמת אתנו בבתי המשפט במקום לקדם  סקר כולל ומענה הולם שיגן בראש וראשונה על בריאות הציבור .

"לא ננוח ולא נשקוט עד כי נהיה סמוכים ובטוחים כי בריאת הציבור מוגנת ומטופלת בצורה מיטבית וכי לא יווצר מצב בו ננשום גזי קרקע מורעלים ואבק המזהמים ללא ניקוי קרקע ראוי ויסודי כפי שמשתמע מתוך התוכנית המקודמת בימים אלה. אחל"ה קוראת לציבור להצטרף להגנה על בריאותו.

אחל״ה ברונדו עם משה פדלון ראש העיר הרצליה

אחל״ה ברונדו עם משה פדלון ראש העיר הרצליה

אחל״ה ברונדו עם אבי גרובר ראש העיר רמת השרון

אחל״ה ברונדו עם אבי גרובר ראש העיר רמת השרון

קטגוריות: חדשות

סגור לתגובות.