פצוע קשה בפיצוץ במפעל תע"ש ברמת השרון

בשעה 01:40 התקבל דיווח במוקד 102 של מחוז דן אודות פיצוץ אשר אירע במפעל וכן על פצוע קשה במקום. על פי כבאות והצלה, למקום יצאו כוחות מתוגברים וצוותי כיבוי רבים מתחנת הרצליה וכן מתחנות מחוז דן ומחוז מרכז בפיקוד קצין המשמרת עומרי ברינקר.

באירוע נפצעו שני אנשים נוספים באורח קל. צוותים גדולים של כבאות הגיעו למקום והשיגו שליטה על האש. לא הייתה מעורבות של חומרים מסוכנים.

אדם נפצע קשה ושניים נוספים נפצעו קל בעקבות בפיצוץ שאירע הלילה (שלישי, 15.8) במפעל תע"ש ברמת השרון.

רותם בירן, תושב הוד השרון שראה את הפיצוץ, סיפר כי "רכבנו על אופניים ברחוב הפשוש בעיר, ופתאום ראינו הבזק אור חזק מאוד. ההבזק ממש האיר את השמים כמו אור יום בבוקר. אור צהוב. ראינו פטרית עשן גדולה מעל המקום. חברה חשבה שמפציצים אותנו. עצרנו את הרכיבה ואז החלטנו להתרחק מהאזור. בהתחלה חשבנו שהזינו אבל דיברנו על חברים והם אמרו שהם גם ראו".

סלבה פודלוזי מפתח תקווה סיפר שיצא לעשן ליד החלון בחדר המדרגות בבניין בו הוא מתגורר כשאירע הפיצוץ. "ראיתי פתאום הבזק אור חזק מכיוון רמת השרון. ההבזק נמשך שלוש-ארבע שניות. אור חזק ממש כמו אור יום. התרחקתי מהחלון חשבתי אולי טיל, אבל לא נשמע פיצוץ ולא היה הדף. חשבתי אולי מטאור אבל עכשיו אני מבין שזה לא מטאור".

לפני פחות משלושה שבועות שריפה פרצה במתחם תעש לשעבר, סמוך לשכונת נוף ים בהרצליה. מדובר באותו המתחם שבו אירע הפיצוץ שהרעיד את גוש דן בחודש יוני. לא דווח על נפגעים, והמשטרה חסמה את הכניסה למתחם – כפי שעשתה גם בפעם הקודמת למשך כמה ימים.

שמשון סער, שהיה עד לפיצוץ לפני כחודש וחצי, סיפר ל-ynet: "הייתי 300 מטר ממוקד הפיצוץ. היה פיצוץ מחריד. חשבתי שזה מטען חבלה וכל הסביבה התמלאה עשן שחור, החורש התמלא גם. כולי חול, נפל עליי חול על הראש. לא יכולתי לראות. הייתה כאן משפחה שסיפרה שהם ראו לפני כן אש".

כוחות מתוגברים של לוחמי אש הגיעו למקום וחברו לכוחות הביטחון. במפעל אותרו כמה מוקדי בעירה מחוץ לשטח הבנוי – לוחמי האש פעלו לכיבוי השרפה והצליחו להשיג שליטה.

"עם הגעת הלוחמים למקום וחבירתם לאנשי הביטחון במפעל נמצאו מספר מוקדי בעירה מחוץ לשטח הבנוי – הלוחמים תקפו את האש במספר גזרות והשיגו שליטה על הבעירה. לא נדרש חילוץ על ידי כוחות הכיבוי והאירוע מוגדר תחת שליטה ללא מעורבות חומרים מסוכנים", מסרו בכבאות והצלה.

כמו כן, הוסיפו כי "נשללה מעורבות של חומרים מסוכנים במקום וצוות חבלנים שלל סכנה מפני חומרי נפץ בזירה. נסיבות הפיצוץ יתוחקרו בהמשך על ידי חוקר דליקות וגורמים מקצועיים במפעל".

אבי גרובר ראש עיריית רמת השרון אמר בעקבות המקרה: "זה הפיצוץ הרביעי בחודשים האחרונים בשטחי תעש אצלנו ובהרצליה. חלק מהפיצוצים הם מחומרים נפיצים שהושארו בקרקע וחלק אחר הוא מתאונות עבודה במפעלים קיימים כמו הלילה. שטחי תע"ש הם פצצה מתקתקת. אסור שתהיה בהם בניה ויש להעביר את יצור חומרים נפיצים ומסוכנים ממרכז הארץ לשטחים מבודדים. כבר מספר שנים שאני מוביל הליכים משפטיים נגד בניה בתע"ש ואנחנו ננצח במאבק הזה. לא תיתכן בניה על השטח המסוכן והמזוהם בישראל. לצערי לא רק שהמדינה לא עושה את זה היא רק מגבירה את קצב התכנון והחתירה לבניה מאסיבית על השטח המזוהם ביותר.  לדוגמא באחרונה אלביט, שבמפעליה אירע הפיצוץ, קיבלה את המכרז לניקוי הקרקע אין יותר איוולת מזה. הנחתי את צוות העירייה להיפגש כבר מחר עם משרד הגנת הסביבה ולהציג את דרישת העירייה להפסקת הליכי התכנון".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, הוסיף: "הפצצה המתקתקת של סכנת חומרי הנפץ בשטחי תעש לא עוצרת. כמה עוד נורות אזהרה מהבהבות באש, בעשן ובפיצוצים צריכה ממשלת ישראל לקבל כדי שמישהו מהגורמים שאחראים לשלום הציבור יתעורר?? בתע"ש נוף ים בהרצליה וכעת שוב בתע"ש השרון …האם מחכים לאסון רב נפגעים? במשך שנים שאני מתריע ופונה לכל הגורמים להם יש סמכות לטיפול בשטח – אך לצערי אלו מגלגלים את האחריות זה על זה".

בעקבת הפיצוץ שאירע הבוקר במפעל בשטחי תעש, יגיע היום מבקר המדינה, מר מתניהו אנגלמן לסיור ברמת השרון ופגישה עם ראשי העיר: אבי גרובר ראש עיריית רמת השרון, משה פדלון- ראש עיריית הרצליה, ואמיר כוכבי- ראש עיריית הוד השרון.
המפגש יפתח לתקשורת בשעה 13:45 בפארק הנצח 25 רמת השרון.
כתבים מוזמנים להגיע:

המבקר הגיע בשעות הצהריים לבחינת האירועים האחרונים ברמת השרון והרצליה, לצד ראש העיר אבי גרובר, ראש העיר הרצליה משה פדלון וראש העיר הוד השרון אמיר כוכבי. "כמבקר המדינה החלטתי לפתוח בביקורת על מנת לבחון מי הם הגורמים שהיו צריכים לעסוק בכך, ומי הם הגורמים שלא פעלו לכך במשך השנים", אמר אנגלמן, שהתייחס לאפשרות כי שורת האירועים נגרמה מהתנהלות רשלנית מצד גורמים בחברה. "מדובר בעשרות שנים שהמציאות הזאת ידועה ויש לטפל בה".

אנגלמן פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "ניכר שמרוב ריבוי גורמים וריבוי מטפלים, בשטח הדברים לא נעשים – יש צורך להיכנס לעובי הקורה, להגדיר לוחות זמנים ובפרט לפעול בשקיפות כלפי ראשי הרשויות והתושבים. בסופו של דבר יש להביא לניקיון של כל השטחים הללו שהם מזוהמים – הן מבחינת חומרי הנפץ והן מבחינת חומרים נוספים של שנים רבות של תעשיות מזהמות".

ראש העיר הרצליה משה פדלון אמר: "מדובר במרכיבי חנקן שפולטים כבר כמה ימים חומרים מסוכנים. רימו אותנו כאן בתעש, החומרים הרעילים נמצאים במדינה. מבקר המדינה שמע אותנו – זו פצצה מתקתקת. יקרה כאן אסון, אני לא ישן בלילה".

אמיר כוכבי הוסיף לכעס: "אין בעל בית, איש לא יודע איפה והיכן נמצאים החומרים המסוכנים. אנחנו מקווים שאחרי שמבקר המדינה הגיע לפה בדחיפות היום, עיר תעש המתוכננת תיעצר עד לבדיקת כל החומרים המסוכנים שנמצאים כאן באזור".

ראש העיר רמת השרון אבי גרובר הוסיף: "תדאגו לפנות את המפעלים ולעצור את תכנון הבנייה. איש לא יודע היכן יש סכנה. אנשים גרים מטרים מחומרים מסוכנים, ילדים לומדים בבתי ספר ומשטחי משאיות יוצאים עם חומרים מסוכנים במקום הבנייה כאן. תעצרו כאן הכול".

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בביקור ברמת השרון אחרי הפיצוץ במפעל התע"ש

אנגלמן שמע את ההסברים מראשי הערים והשיב להם: "אני פה לראות בעיניים, ומודאג מאוד ממה שקורה כאן. הסיכון הוא בגדר פצצה מתקתקת", אמר אנגלמן, והתייחס לאירועים הדליקה האחרונים שפרצו בחודשים האחרונים השייכים לחברה – שבהם יש שימוש תדיר בחומרים דליקים ומסוכנים. תושב השכונה רועי סמואל אמר למבקר: "אני מוטרד מאוד. הבית שלנו ממש כאן, אתה חייב לסייע לנו".

קטגוריות: חדשות

סגור לתגובות.