מרץ 2009: המדינה מערערת על החלטת בית המשפט המחוזי

לפני כחודש קבעה השופטת שרה גדות כי החלטת הוועדה המחוזית להפקיד את תוכנית "עיר-התע"ש" לוקה בחוסר סבירות, נוכח העדרה של תשתית עובדתית מהימנה, ראויה ומספקת בנושא זיהום המים והקרקע ולפיכך דינה להתבטל. בהחלטתה נעתרה השופטת לעתירת עמותות אחל"ה (איכות חיים לתושבי השרון) ואט"ד (אדם טבע ודין), שטענו כי החלטתה של הוועדה המחוזית להפקיד את התוכנית התקבלה מבלי שהיו בפניה נתוני אמת עדכניים ומלאים אודות מיקום זיהום הקרקע ומי התהום. בנוסף נטען כי התוכנית הוגשה בהעדר נתונים לגבי סוג החומרים המזהמים, כמותם וריכוזים, ומבלי שנקבעו דרכים ,אמצעי טיהור ומקורות המימון לביצוע הסקר המקיף למיפוי זיהום המים, הקרקע והטיהור.

בתחילת מרץ (8.3.09) הגישה מדינת ישראל באמצעות הוועדה המחוזית המשותפת לתכנון ולבנייה, לשכת התכנון המחוזית של מחוז תל אביב ומינהל מקרקעי ישראל ערעור על החלטה זו. בהודעת הערעור, שהוגשה לבית המשפט העליון, נטען כי פסק דינו של בית המשפט המחוזי מלפני חודש "אינו יכול לעמוד. פסק הדין סוטה ממושכלות יסוד של ביקורת שיפוטית על החלטות של רשויות מנהליות".

עוד נטען בערעור כי "התניית הפקדת התוכנית בביצוע סקר קרקע ומים מפורט כבר בשלב זה – כמצוות פסק הדין – הינה גזירה שעלולה להביא כליה על הפרויקט, ללא הצדקה מקצועית לכך". עמותת אחל"ה תמהה לגבי התנהלות המדינה בעניין זה. העמותה גורסת כי על המדינה לטפל בהשגת תקציב לביצוע סקר הזיהומים המקיף המתחייב מפסיקת בית המשפט המחוזי, ולא להמשיך ולבזבז זמן וכסף בדיונים בבתי-משפט. הדרך הנכונה והבטוחה לשמור על בריאות הציבור אל מול כוחות הנדל"ן, היא ביצוע הסקר המקיף כתנאי להפקדת התכניות.

העמותה מתכוננת לקראת המשך המאבק ובכלל זה המאבק בבית המשפט העליון. בזמן הקרוב יתבקשו אוהדי ופעילי העמותה לתרום מזמנם וכספם למען הצלחת המאבק.

קטגוריות: פעילות משפטית

סגור לתגובות.