תכנית "קדמת השרון" ל 23,000 יח"ד יוצאת לדרך, ממ"י 1/11/2011) נסללה הדרך להפקדת תכנית מינהל מקרקעי ישראל "קדמת השרון" ל 23,000 יח"ד לאחר שהמועצה הארצית לתכנון ובניה אישרה היום פה אחד את הפקדת תכנית המתאר המחוזית.מינהל מקרקעי ישראל יוזם מבצע רחב היקף של טיהור 7,000 דונם של הקרקע המזוהמת באיזור תע"ש השרון, טיהור שיעשה בשלבים בהתאם להתקדמות התכניות. עלות פרוייקט הטיהור נאמדת במיליארדי שקלים.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס אומר היום "אני מברך על הפקדת התכנית. מדובר בתכנית חסרת תקדים שבמסגרתה תתאפשר בניית 23,000 יח"ד באזורי ביקוש. קידומה של התכנית מתאפשר רק הודות להבנת משרדי הממשלה השונים כי יש להשקיע כסף, להסיר חסמים וליצור פתרונות יצירתיים שיביאו להגדלת היצע הדירות ויוסיפו עשרות אלפי יח"ד באזורי הביקוש.

המחסור במלאי קרקעות למגורים הנו הגורם העיקרי במצוקת הדיור בישראל כיום. לפיכך אישור תכנית זו הנו המשך למדיניות שהתוויתי לפעול לשחרור קרקעות לבנייה למגורים לטובת הזוגות הצעירים"על פי תוכנית המתאר, שאושרה היום, תעמיד המדינה מימון ביניים לביצוע סקרי הקרקע ולאחר מכן תממן את טיהורה בטרם תשווק ליזמים. המימון, כאמור, יינתן בהסתמך על ההכנסות הצפויות משיווק הקרקע.

פעילות רבת שנים של מפעלי תע"ש השרון, המשתרעים על פני שלוש רשויות: רמת השרון, הוד השרון והרצליה, יצרה זיהום קרקע ומי תהום. ללא פעילות טיהור של הקרקע והמים לא ניתן לעשות בה דבר והיא עלולה להפוך לאבן שאין לה הופכין. הקושי המרכזי הוא עלויות עתק של תסקירי קרקע ופעילות הטיהור הנדרשת לאחר מכן. במשרד האוצר נרקח הרעיון למימון הפעילות הנדרשת על סמך הכנסות עתידיות משיווק הקרקע לבניה.ממינהל מקרקעי ישראל נימסר כי החלטת המועצה הארצית תאפשר הלכה למעשה את קיומה של תכנית "קדמת השרון" והוספת יחידות דיור רבות במרכז הארץ. זהו אחד ממרכיבי הפתרון, אומרים במינהל, להוזלת הדיור בישראל ובאופן ספציפי באזור המרכז.

קטגוריות: חדשות

סגור לתגובות.