במתחם תע"ש השרון, המתפרש על פני כ-7,500 דונם בשטחי הערים הרצליה, רמת השרון והוד השרון, מקודמת תכנית בנייה של כ-23 אלף יחידות דיור. דו"ח אקולוגי של ד"ר רון פרומקין שנערך בשטח המדובר, מצא כי קיימים בו 373 מינים שונים של צמחים, מתוכם עשרות פרחי בר מוגנים וצמחי בר נדירים, הנמצאים בסכנת הכחדה

בתמונה: מתחם תע"ש השרון. צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

התוכנית קודמה כתוצאה מהחלטת הממשלה להעביר את מפעלי תע"ש לנגב, והיא מייעדת את השטח למגורים, תעסוקה ופארקים. מחר (ב') תקיים ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, דיון בעררים שהוגשו בנוגע לתכניות הבנייה במתחם תע"ש השרון.

 בין המתנגדים לתכנית: החברה להגנת הטבע, אדם טבע ודין, עיריית רמת השרון, עיריית הרצליה, עמותת אחל"ה – איכות חיים לתושבי השרון ותושבים רבים.

בפברואר 2013, הופיעו נציגי ארגוני הסביבה והתושבים המקומיים בפני חוקר שמונה מטעם משרד הפנים להגיש חוות דעת בנוגע להתנגדויות שהוגשו לתכניות הבנייה במתחם תע"ש השרון.

ב-3.11.2013 משרד הפנים פרסם את החלטת ועדת ההתנגדויות של מחוז מרכז, בנוגע לתכניות הבנייה במתחם תע"ש השרון. הוועדה, שדנה במאות ההתנגדויות שהוגשו לתכנית, דחתה את ההתנגדויות הסביבתיות ואישרה את תכניות הבינוי במתחם, ללא כל התחשבות בערכי הטבע הנדירים שהתגלו בשטח.

ב-19.1.2014 החברה להגנת הטבע הגישה ערר למועצה הארצית לתכנון ובנייה על אישור תכניות הבנייה במתחם תע"ש השרון. בערר צוין: "יש לבטל את התכנית ולתכנן מחדש את המתחם, כך שיישמרו בו ערכי הטבע הרבים והייחודיים שהתגלו בו".

החברה להגנת הטבע הייתה בין מגישי ההתנגדויות לתכנית, ובמסגרת התנגדותה ביקשה לתכנן מחדש את מתחמי המגורים, כך שלצד הבניינים יישאר גם פארק טבעי גדול לתושבים העתידיים של המתחם, ובו יישמרו ריכוזי הצמחים הנדירים שהתגלו בשטח, אולם בקשה זו נדחתה.

מוקדם יותר השנה פורסמה חוות דעת של רשות הטבע והגנים שחיזקה משמעותית את עמדת החברה להגנת הטבע, וקבעה כי יש לעצור את קידום התכניות הבנייה בתע"ש השרון ולהתחשב בערכי הטבע שהתגלו במתחם.

קיימים בו 373 מינים שונים של צמחים, מתוכם עשרות פרחי בר מוגנים וצמחי בר נדירים, הנמצאים בסכנת הכחדה

 

http://www.tashtiot.co.il/2014/09/07/איכות-הסביבה-112/

 

קטגוריות: חדשות

סגור לתגובות.